واردات کالا (شرایط + مراحل)

ثبت سفارش واردات کالا

نویسنده : تجارت هنر کاسپین 1401/09/09 3 دقیقه
  واردات کالا (شرایط + مراحل)

از اولین و مهم ترین اقدامات هر تاجر و بازرگان که بایستی قبل از انجام فرآیندهای واردات کالا به آن توجه کرده و زمان و دقت کافی برای انجام آن صرف کنند. ثبت سفارش واردات کالا است .در حقیقت ثبت سفارش واردات کالا فرآیندی است که در مسیر انجام آن تاجر سندی را از سیستم وزارت بازرگانی کشور میگیرد که مشخص میکند، واردات کالا قانونی است و زیر نظارت و کنترل سازمان های مربوطه انجام شده است.

ثبت سفارش واردات کالا

هنگام واردات کالا قبل از هر کاری باید سفارش انجام میدهند در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.


ثبت سفارش واردات کالا چیست؟

از اولین و مهم ترین اقدامات هر تاجر و بازرگان که بایستی قبل از انجام فرآیندهای واردات کالا به آن توجه کرده و زمان و دقت کافی برای انجام آن صرف کنند. ثبت سفارش واردات کالا است .در حقیقت ثبت سفارش واردات کالا فرآیندی است که در مسیر انجام آن تاجر سندی را از سیستم وزارت بازرگانی کشور میگیرد که مشخص میکند، واردات کالا قانونی است و زیر نظارت و کنترل سازمان های مربوطه انجام شده است.

پس اولین گام برای ورود کالا به کشور و ترخیص آن از گمرک، گرفتن مجوز ثبت سفارش کالا است. که این مجوز باید قبل از ورود کالا به گمرک گرفته شود تا در صورت عدم صدور مجوز، خسارت و ضرر زیادی برای واردکننده ایجاد نشود.

واردکنندگان کالاهای مختلف از جمله دولتی یا غیردولتی بایستی برای دریافت مجوز واردات و ثبت سفارش منحصراً به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران مراجعه کنند. این مجوز در حقیقت مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات کالا به کشور است. بنابراین سفارش میشود واردکننده بعد از گرفتن مجوز مقررات نوشته شده در قرارداد را قبول کند تا بتواند بدون ممنوعیت ورود کالا را به کشور انجام دهد.

در سال های گذشته بازرگانان به این صورت می توانستند واردات کالا را انجام دهند که هر کالایی را با کارت بازرگانی سفارش داده و وارد کنند. اما امروزه واحدهای تولیدی و مشاغل دارای مجوز مستقیماً یا با قرارداد صنفی خود و نامه بازرگان مجاز به واردات کالا هستند که این کار به شرط وجود قرارداد واردات و تامین کالاهای مورد نیاز اصناف یا اتحادیه ها یا سفارش تولید به تاجر انجام میشود .

شرکت تجارت هنر کاسپین ،سازمان ثبت سفارش انواع کالا، است که با ثبت سفارش در این شرکت، مجوز ورود کالای مورد نظر به کشور را خواهید داشت. و شما عزیزان می توانید ثبت کالای خود را به متخصصان این شرکت بسپارید. و واردات کالا را به راحتی و با مجوز رسمی انجام دهید .


مراحل ثبت سفارش برای واردات کالا

  • گرفتن پیش فاکتور از فروشنده
  • اطلاع از تعرفه کالاهای ثبت شده
  • مراجعه به معاونت بازرگانی خارجی برای تکمیل فرم ثبت سفارش
  • گرفتن مجوز واردات از سازمان های مربوطه
  • بیمه کردن ازطریق شرکت های بیمه
  • افتتاح حساب در بانک واسطه

هزینه های ثبت سفارش واردات کالا چگونه است؟

هزینه های ثبت سفارش واردات کالا به نوع کالاهای وارداتی، حجم و اندازه ی آن ها و مسائل دیگر بستگی دارد؛ ولی در مجموع کلیه ی این هزینه ها بر اساس مجموعه ای از اصول و قوانین از قبل تعیین شده است که همگی توسط قانون و بودجه ی اختصاص یافته به واردات کشور،میباشد که سالانه تغییر می کنند پس بنابراین ضروری است که وارد کننده کالا یا ترخیص کار رسمی گمرک که تمامی مراحل واردات کالا را بر عهده دارند، از اطلاعات کافی در این حوزه داشته باشد .

ترخیص کار رسمی شرکت تجارت هنر کاسپین ،علاوه بر اینکه آشنایی و آگاهی کامل با تمامی مراحل واردات کالا دارد ،همچنین از قوانین تدوین شده برای هزینه های این فرآیند نیز اطلاع کافی دارد، بنابراین می تواند هزینه های ثبت سفارش واردات کالا را برای شما حساب کرده و مانع از از پرداخت هزینه های اضافی در این زمینه شود ؛

پس طبق این گفته ها بهتر این است که اگر از چگونگی محاسبه هزینه های ثبت سفارش کالا اطلاع ندارید، با مراجعه به شرکت تجارت هنر کاسپین میتوانید با راهنمایی و کمک متخصصین تربیت شده این شرکت هزینه های خود را بدین وسیله برآورد کنید.


انواع ثبت سفارش برای واردات کالا

ثبت سفارش برای واردات کالا انواع مختلفی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • ثبت سفارش بصری
  • ثبت سفارش یوزانس
  • ثبت سفارش بلند مدت
  • ثبت سفارش صادراتی
  • ثبت سفارش اعتبار اسنادی بدون انتقال ارز

شرکت تجارت هنر کاسپین

شرکت تجارت هنر کاسپین با داشتن نیروهای متخصص در امور بازرگانی توانسته است اعتماد و رضایت بسیاری از تجار را به خود جلب کند. امروزه با وجود قوانین و شرایط سخت، انجام تجارت بدون کمک یک فرد یا با تجربه می تواند سخت و زمان بر باشد.

لذا از این رو شرکت تجارت هنر کاسپین با ارائه خدماتی از قبیل: ثبت سفارش، حواله ارز، خرید کالا، اخذ مجوزهای قانونی، ترانزیت و ترانشیپ، حمل و نقل کالا، ترخیص کالا از کلیه گمرکات و .... آماده همکاری با تاجران گرامی میباشد و یکی از شرکت های کاربلد در امر واردات کالا است.

بنابراین باید گفت که مجوز ثبت سفارش واردات کالا سندی است که توسط سازمان توسعه و تجارت صادر میشود و نشان می دهد که تجارت شما در زمینه واردات کالا به کشور برطبق قوانین و تحت نظارت سازمان های مربوطه به انجام می رسد. اطلاعات سند ثبت سفارش یک کد هشت رقمی است که همراه با تاریخ پروفرما و نام شرکت متقاضی مجوز ثبت سفارش کالا در یک برگه ثبت شده تا صاحب کالا از آن به منظور نشان دادن مالکیت خود هنگام ترخیص کالا از گمرک استفاده کند.

پس باید گفت که ثبت سفارش کالای وارداتی، از جمله مراحلی است که جهت قانونی وارد کردن یک کالا به کشور، باید، از طریق شرکتهای وارداتی معتبر از جمله شرکت تجارت هنر کاسپین انجام شود.


زیرا برای عملیات واردات و صادرات کالا، مدارک خصوصی، از جمله، کارت بازرگانی نیاز است. علاوه بر داشتن کارت بازرگانی، هنگامی که شخصی، قصد وارد کردن کالایی را به داخل کشور دارد، باید، مرحله ثبت سفارش کالای وارداتی را بر اساس نحوه و مراحل مخصوص این امر را به درستی انجام دهد، در غیر این صورت، ورود کالا به کشور، غیر قانونی، تلقی خواهد شد و اجازه ترخیص آن، از گمرک، به فرد، داده نمی شود.

و با ثبت سفارش کالای وارداتی، عمل وارد کننده کالا، قانونی تلقی شده و اجازه ترخیص کالا از گمرک داده میشود. از جمله مدارک مهمی که باید، در سامانه ثبت سفارش کالای وارداتی، بارگذاری گردد، کارت بازرگانی فردی است که اقدام به واردات کالا، به کشور کرده است.

شرکت تجارت هنر کاسپین، مجوز واردات و ثبت سفارش تمامی ماشین آلات و دستگاه ها و مواد اولیه واحد های تولیدی را در کوتاهترین زمان اخذ می کند.

و واحد های تولیدی دارای پروانه بهره برداری که کارت بازرگانی ندارند یا کارت بازرگانی حقیقی/ حقوقی آن ها باطل شده، میتوانند با استفاده از خدمات شرکت تجارت هنر کاسپین اقدام به واردات کالا کنند.این شرکت قیمت کالاهای وارداتی را در مرحله ثبت سفارش با سوابق گمرکی تطبیق می دهد تا تاجران دچار زیان مالی نشوند. بنابر گفته های بالا بهتر است هنگام انتخاب شرکت دقت زیادی کنید تا ضرر مالی زیادی را متحمل نشوید و بتوانید واردات کالای امن و مطمئنی را تجربه کنید.

منبع : شرکت بازرگانی تجارت هنر کاسپین | tejarathonar.ir