واردات کالا (شرایط + مراحل)

مراحل واردات کالا

نویسنده : تجارت هنر کاسپین 1401/09/09 3 دقیقه
  واردات کالا (شرایط + مراحل)

واردات کالا در کشور ایران نقش مهم در بازار اقتصاد دارد طوری که هزینه های زیادی برای کالاهای وارداتی اختصاص یافته و افراد زیادی در این زمینه فعالیت میکنند. هنگام ایجاد بسیاری مشکلات سیاسی که منجر به ایجاد مشکل در پرداخت پول به کشورهای خارجی می‌شود، قسمت های مختلف در ایران دچار مشکلات می‌شوند و این اهمیت فراوان واردات در ایران را نشان می‌دهد.

مراحل واردات کالا

واردات کالا در کشور ایران نقش مهم در بازار اقتصاد دارد طوری که هزینه های زیادی برای کالاهای وارداتی اختصاص یافته و افراد زیادی در این زمینه فعالیت میکنند. هنگام ایجاد بسیاری مشکلات سیاسی که منجر به ایجاد مشکل در پرداخت پول به کشورهای خارجی می‌شود، قسمت های مختلف در ایران دچار مشکلات می‌شوند و این اهمیت فراوان واردات در ایران را نشان می‌دهد.

چنانچه می‌خواهید به انجام واردات اقدام کنید، قبل از هر چیز باید با مراحل واردات کالا به کشور آشنا شوید. این مراحل در ابتدا ممکن است پیچیده به نظر برسد اما اگر که با فرآیندها به خوبی آشنا باشید، مشکلی در انجام آن‌ها نخواهید داشت. و در ادامه به مراحل واردات بیشتر اشاره خواهیم کرد .

شرکت تجارت هنر کاسپین با  انجام دادن مراحل واردات کالا در کشور ایران با عنوان یکی از بهترین شرکت های وارداتی شناخته شده است که میتوانید با اطمینان کافی به این شرکت وارداتی بدون اشکال داشته باشید.

 

مراحل واردات دارای ریسک هایی است که لازم است آنها را بشناسید و مدیریت کنید

واردات به معنی تهیه کردن کالا و محصولاتی است که در کشور مورد نظر تولید نمی شود و باید برای دسترسی به آن کالا ها از کشور هایی که تولید کننده آن هستند، وارد کرد،اما این واردات کالا خطراتی را دارد . در طی سال‌ها محیط‌ های تجارت بین‌المللی به‌طور قابل‌ توجهی فرق کرده است، ولی خطراتی که وارد کننده را در هنگام خرید محصولات و خدمات خود از کشورهای دیگر با آن مواجه است ، همچنان ادامه دارد.

اولین قدم در مدیریت خطرات واردات، واضح است ، ولی بعضی وقتها توضیحات دقیقی لازم دارید: به این صورت که در ابتدا شما باید منابع هر خطر را شناسایی کنید و تا بتوانید این خطرات را کمتر کرده یا از بین ببرید.

تعداد افراد زیادی هستند که می‌توانید برای کمک به آن‌ها مراجعه کنید. انتخاب شرکا و مشاوره واردات کالا حرفه‌ای مناسب ، مهمترین قدم  در کمتر کردن این خطرات استمشاور امور بانکی و ارزی، مشاور حقوق بین الملل و وکلا، مشاور امور بیمه گذاری و متصدیان حمل و شرکتهای حمل و نقل و کارگزان امور گمرکی و ترخیص کاران، میتوانند شما را در مورد خطراتی که ممکن است در بازارهای خارج از کشور با آن‌ها روبرو شوید ، آگاه کنند. که لازمه همه ی آنها یادگیری و آموزش واردات کالا است.

انواع مختلف ردسک وجود دارد که عبارت است از:

  •  سیاسی – political risk
  •  قانونی – legal risk
  •  قرنطینه -Quarantine compliance risk
  •  نرخ ارز – Exchange rate risk
  •  عدم پرداخت – Non-payment risk
  •  حمل ونقل – logistic risk

بهترین راه برای انجام مراحل واردات کالا چیست؟

با شناخت مراحل و قوانین واردات کالا می توان به راحتی اقدام به واردات هرنوع کالا کرد و همچنین تجارت خود را وسعت داده و زیاد کرد. ابتدا باید مشخص کرد که بهترین راه برای انجام مراحل واردات کالا چیست؟

در جواب این سوال باید بگوییم که برای انجام دادن بهتر  مراحل واردات کالا بهتر است تا از تکنسین های با تجربه و متخصص در این حوزه  بهره ببرید، این افراد به جز آشنایی و  شناخت قوانین و مراحل انجام واردات کالا ،همچنین باید با قوانین و مقرراتی بین الملل آشنا باشند و تجربه ی کافی نیز در این زمینه را داشته باشند. شرکت تجارت هنر کاسپین از جمله شرکت هایی است که می تواند در زمینه واردات کالا به شما کمک کند.

شرکت تجارت هنر کاسپین با داشتن سابقه کار  سالیانه در زمینه های مختلف فعالیت های تجاری بین المللی نه تنها می تواند در زمینه انجام مراحل واردات کالا به شما کمک کند بلکه شما با سپردن امور تجاری خود در زمینه های گوناگون تجارت های بین المللی، می توانید بدون دغدغه تجارت خود را انجام دهید و با کمک مشاورین این شرکت، تجارت خود را در زمینه  بین الملل افزایش دهید.

 

مشکلات واردات کالا

واردات کالا مانند زمینه های دیگر در  تجارت بین الملل نیازمند تخصص کافی است و  اما واردات کالا دارای مشکلاتی برای بازرگانان  بوده است که همیشه چالش برانگیز بوده و برای ممانعت از آنها و یا حل آن‌ها، تاجران  باید دارای  اطلاعات به روز و کافی باشند. شرکت تجارت هنر کاسپین این اطلاعات را در اختیار تاجران قرار میدهد.

وجود تحریم‌های ناعادلانه باعث بوجود آمدن مشکلاتی در زمینه واردات کشور شده است. بعضی از این مشکلات عبارتند از : بیش بود ارزش، کسر تخلیه، تفاوت تعرفه، انبارداری، زمان بر بودن اخذ مجوز ورود یا ثبت سفارش، تخصیص ارز بانک مرکزی و دموراژ،گرفتن مجوزهای واردات کالا و ترخیص است.

علاوه بر این با توجه به پروسه واردات و قوانین گمرکی و کشوری و ارتباطات بین المللی، معمولا واردات کالا به کشور با مشکلاتی روبرو است.

 آثار و مزایای برجسته واردات عبارتند از:



1.رشد فرهنگی( محصولات وارداتی و کاربرد آنها می تواند بر فرهنگ و رفتار جامعه تاثیر بگذارد)
2.رشد اقتصادی( تجارت و واردات از شغل های پر رونق برای افراد ماهر در این فعالیت است و می تواند درصد منابع مالی و حتی اشتغال نیرو های انسانی را افزایش دهد ؛ البته در صورتی که با میزان صادرات در تعادل باشد)


3.تهیه کردن منابع و محصولاتی که در داخل کشور تولید نمیشوند.
4.افزایش مطلوبیت و رفاه جامعه( بعضی کالا ها  باعث بهتر شدن سطح زندگی افراد میشود)
5.کالا های واردات هر کشور برای تجزیه و تحلیل اقتصادی منبع مناسبی است ، کشف فرصت های اقتصادی است( مثلا می توان راه رشد یک کشور را به سمت مصرف گرایی یا واردات کالا های سرمایه ای مشخص کرد)
6.استفاده از استراتژی های واردات برای حفظ تراز تجاری( در برخی موارد که میزان صادرات از واردات پیشی گرفته است)



البته در بعضی موارد احتمالا ممکن است با مشکلاتی از جمله زمان دسترسی به کالا وارداتی و مشکلاتی در ترخیص آن از گمرک روبرو شوید؛ در چنین شرایطی بهتر است برای کم کردن مشکلات احتمالی، استفاده از خدمات شرکت های بازرگانی پیشنهاد میشود .

به طور حتم شرکت تجارت هنر کاسپین،  بهترین انتخاب  برای شما خواهد بود . که این شرکت با راهکارهایی هوشمندانه، بهترین، سریع ترین و کم هزینه ترین راه را برای انجام واردات کالای تجاری شما ارائه میکند. شرکت تجارت هنر کاسپین در تمامی مراحل واردات کالا در کنار شما خواهد بود.

گروه بازرگانی شرکت تجارت هنر کاسپین  به عنوان یکی از گروه های مجرب و ماهر ,که اعتبار زیادی در زمينه خدمات بازرگانی از جمله واردات ،حمل و ترخیص کالا، صادرات، ثبت سفارش کالا و ... دارد . که همه ی عملیات مربوط را را برای شما عزیزان با استفاده از آخرین قوانین و مقررات جاری بازرگانی و گمرکی توسط ترخیص کار گمرک به صورت اطمینان بخش و با کمترین زمان ممکن انجام می دهد.