ترخیص کالا از شهر ها

ترخیص کالا از گمرک بازرگان

نویسنده : تجارت هنر کاسپین 1401/09/09 3 دقیقه
  ترخیص کالا از شهر ها

ترخیص کالا از گمرک بازرگان

ترخیص کالا از گمرک بازرگان

گمرک بازرگان در دامنه های آرارات واقع می باشد.این گمرک،در یک کیلومتری مرز ترکیه و شهر بازرگان قرار دارد.نام این گمرک در کشور ترکیه مرز گوربولاغ می باشد.

وسایل نقلیه که وارد مرز بازرگان می گردند،دو نوع ورودی دارند،یک ورودی تریلی و یک ورودی برای ماشین سواری و اتوبوس، میباشد.

فعالیت های انجام گرفته در این گمرک شامل،صادرات و واردات کالا از کشورها، ترخیص کالا ، مسافربری و ترانزیت کالا می باشد.

موقعیت مناسب و ویژه این گمرک و قرارگیری در مسبر تجارت ایران با کشورهایی نظیر:ترکیه،آذربایجان،ارمنستان،روسیه و غیره،موجب گشته است تا،این گمرک مورد توجه بازرگانان و وارد کنندگان زیادی قرار گیرد، و در هزینه حمل و نقل و ورود کالا به کشور صرفه جویی گردد.

گمرکات زیر نظر گمرک بازرگان

گمرکات یلدشت،بازارچه ساری مو، صنم بلاغی، زیر نظر گمرک بازرگان می باشند و توسط این گمرک نظارت می شوند.


مزایا و قوانین گمرک بازرگان

قوانین و شرایط موجود در این گمرک،مشابه شرایط موجود در دیگر گمرکات کشور می باشد.کالاهایی می توانند از این گمرک وارد کشور شوند که ممنوعیت ورود به کشور را نداشته باشند و لازم است قبل از شروع مراحل واردات به این امر توجه داشت.

از مزایای موجود در این گمرک،امکان ترخیص کالا به روش پیله وری می باشد.

حجم بالای ورود تریلر به کشور از این مرز،نشان دهنده این است که،این گمرک از جمله گمرکهای بزرگ و فعال کشور می باشد.

اهمیت این گمرک برای تجار و بازرگانان،از جهت واردات کالا از کشورهای اروپایی،بسیار زیاد است،زیرا این گمرک با کشور ترکیه هم مرز می باشد.


نکات لازم در خصوص ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا از گمرک،نیازمند آشنایی کامل با قوانین و مقررات گمرکی می باشد،تا مراحل کار طبق ضوابط وتعیین شده انجام گیرد.

همچنین در این مرحله،ارائه مجوزهای لازم و ضروری برای واردات کالا ضروری می باشد.این مجوزها نشان دهنده این است که کالا بصورت قونونی و پس از کسب مجوزهای مربوطه از سازمان های ذیربط،وارد کشور شده است.

کارت بازرگانی و کارت حق العمل کاری که توسط سازمان گمرکی صادر می گردد و در واقع این کارت،نشان می دهد کلیه فرایند های تجاری و نقل و انتقالات صورت گرفته،قانونی و مورد تایید سازمان های نظارتی می باشد.

اهمیت این گمرک برای تجار و بازرگانان،از جهت واردات کالا از کشورهای اروپایی،بسیار زیاد است،زیرا این گمرک با کشور ترکیه هم مرز می باشد.


کالاهای ترخیص شده از گمرک بازرگان

در این گمدک کالاهایی که ممنوعیت ورود به کشور را نداشته باشند،ترخیص می گردند.از جمله کالاهایی که به طور متداول روند ترخیص آنها از این گمرک صورت می گیرد،می توان موارد زیر را نام برد:

نخ پلی استر،انواع پارچه،مواد پلاستیکی،دوازم یدکی،سنگ،پروفیل آلومینیومی،میله های پلاستیکی،درب آسانسور‌،پنجره هاز دو جداره،وسایل روشنایی،انواع نخ و غیره.

برای ترخیص کالا از گمرک بازرگان مانند سایر گمرکات کشور به مدارکی مانند:کارت بازرگانی،اسناد خرید کالا،ثبت سفارش کالا،پکینگ لیست کالا،اسناد حمل کالا،فاکتور کالا و غیره مورد نیاز است.

همچنین مجوزهای لازم اخذ شده،مربوط به نوع کالا در روند ترخیص کالا، مورد نیاز است‌.

برای انجام مراحل ترخیص با وارد شدن به سامانهEPL،مراحل زیر انجام می گیرد:

ورود اطلاعات،ثبت اظهارنامه و پرینت آن،اخذ کوتاژ و تعیین مسیر و در ادامه بعد از بررسی وتایید کارشناس،و پرداخت هزینه های مربوط به تعرفه کالا و انبار داری و تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق ورودی کالا،به مرحله ورب خروج و بارگیری کالا می رسیم و کالا از گمرک به سمت انبار وارد کننده،حمل می گردد.

شرکت بازرگانی تجارت هنر کاسپین ،با سابقه فعالیت در این حوزه،و آشنایی به قوانین گمرکی کشور،خدمات لازم را به شما بازرگانان ارائه می دهد.