واردات کالا از کشور ها

واردات کالا از ترکیه

نویسنده : تجارت هنر کاسپین 1401/09/09 5 دقیقه
  واردات کالا از کشور ها

از ترکیه می توان به عنوان پل ارتباطی ایران و اروپا و نام برد. این کشور به لحاظ موقعیت جغرافیایی۱ خود در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است و در تجارت بین المللی،تبادلات خوبی با کشورهای اروپایی و آمریکا را دارا می باشد.

واردات کالا از ترکیه

یکی از کشورهای همسایه ما ترکیه می باشد این کشور در سمت غرب با ایران مرز مشترک دارد. هم مرز بودن دو کشور و هم چنین روابط تجاری پایدار بین ایران و ترکیه،سبب گشته تا تجارت بین المللی،بخصوص واردات کالا از ترکیه، از رونق خوبی برخوردار باشد.

اهمیت روابط تجاری ایران و ترکیه

از ترکیه می توان به عنوان پل ارتباطی ایران و اروپا و نام برد. این کشور به لحاظ موقعیت جغرافیایی۱ خود در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است و در تجارت بین المللی،تبادلات خوبی با کشورهای اروپایی و آمریکا را دارا می باشد.

واردات کالا از ترکیه می تواند،بسار مناسبی برای ورود کالاهای آمریکایی و اروپایی به کشور باشد.

وجود تحریم ها موجب گشته است،واردات کالا از کشورهای دیگر اروپایی و آمریکا امری دشوار محسوب گردد.محبوبیت زیاد این کالاها در کشور و سود کلان این تجارت،بازرگانان را به انجام این مبادلات تجاری ترغیب می کند و تجار بسیاری برای ورود کالاهای اروپایی و آمریکایی به کشور، از طریق کشور ترکیه اقدام می کنند.

حمل ونقل آسان و سریع کالاهای وارداتی از ترکیه،به دلیل مرزهای مشترک و مسافت کم بین دو کشور،مزایای اقتصادی زیادی برای تجار به همراه دارد و از دیگر عوامل رونق تجارت بین دو کشور می باشد.


نحوه واردات کالا از ترکیه و ترخیص

کیفیت و استاندارد بالای محصولات ترکیه و دادو ستد این کشور با اروپا و آمریکا،سبب گشته از دیرباز بازرگانان و تجار داخلی به واردات کالا از ترکیه،تمایل زیادی داشته باشند.

این تجارت همانند تمامی واردات کالا از کشورهای دیگر،دارای قوانین و مقرراتی است که می بایست هنگام خرید و ورود کالا به کشور،در نظر گرفته شود.باید به این نکته توجه کرد که چه کالاهای مجوز ورود و خروج رو دریافت می کنند و میتوانند به عنوان کالای وارداتی از سوی تجار انتخاب گردند.

شرکت تجارت هنر کاسپین در تمامی مراحل واردات کالا تا ترخیص کالا از ترکیه خدمات لازم را به شما ارائه می دهد.


انتخاب کالای مناسب برای واردات از ترکیه

پس از شناخت بازار هدف و نیاز های،شروع به انتخاب کالای مناسب برای واردات میکنیم. ترکیه از مهمترین و پر آمار ترین کشورها در زمینه مراودات تجاری با ایران می باشد.این کشور با دریای سیاه و دریای مدیترانه مرز مشترک داد و مزیت خوبی برای،مسیرهای ارتباطی با دنیا را دارا می باشد.

بیشتر واردات ترکیه به ایران از طریق مرز زمینی،بازرگان صورت می گیرد.این گمرک در منطقه آزاد ماکو و پل ارتباطی ایران و ترکیه می باشد.

در این کشور کشاورزی از رونق خوبی برخوردار است و از جمله کالاها می توان به بادکم،گیلاس،چای،کتان و ..اشاره کرد.از این رو میتوان کالای کشاورزی را نیز در لیست واردات کالا از ترکیه قرار داد.


کالای وارداتی از ترکیه شامل

برای هرگونه واردات از کشورهای دیگر باید با قوانین تجاری آن کشور آشنا باشید.برای واردات کالا از دبی حتما در مورد قوانین کشور امارات، و شرایط تجارت در آن کشور مطالعه انجام دهید ،و با آگاهی کامل وارد این حیطه شوید.

در هنگام خرید کالا حتماً کالاهای خود را از برندها و نمایندگی های معتبر تهیه، تا از اصل بودن کالا اطمینان حاصل کنید.

پوشاک،کفش مردانه و زنانه،طلا،انواع فلزات،

جوراب،ساپورت،سرامیک،صفحات فولادی،اجاق گازی،لوازم برقی،انواع بلور،

کالاهای کشاورزی شامل

فندق،چای،کتان،لیمو ترش و...

واردات لوازم آرایشی

برای واردات لوازم آرایشی باید مجوزهای لازم از سازمان بهداشت را اخذ کنید.همچنین برندهای محدودی از بین این کالا مجوز ورود به کشور را دریافت می کنند.


مراحل وارادات کالا از ترکیه

تجارت با ترکیه مانند تمامی کشورها،از قوانینی پیروی می کند.اما با وجود برخی مقررات این امر کمی سهل گشته است. واردات کالا از ترکیه از راههای زمینی،هوایی و دریایی امکان پذیر است.

دو کشور ایران و ترکیه،عضو کنوانسیون کارنه تیر می باشند که این قرارداد هرگونه مراوادات تجاری بین دو کشور را آسان کرده است.

برای واردات تمامی کالا اخذ مجوز ورود از وزارت صنعت و معدن باید انجام گیرد و کالاها به اصلاح ثبت سفارش شوند.

برای ترخیص از گمرک،تنظیم اظهارنامه و ارائه اسناد حمل و سایر مجوزهای مربوطه لازم می باشد.انتخاب گمرک برای ترخیص کالا نسبت به نوع کالا و روش حمل،از موضاعات دیگر حائز اهمیت می باشد که شرکت تجارت هنر کاسپین با داشتن کارشناسان مجرب خود،شما را در این امر یاری میدهد.