واردات کالا از کشور ها

واردات کالا از هند

نویسنده : تجارت هنر کاسپین 1401/09/09 5 دقیقه
  واردات کالا از کشور ها

این کشور با برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب و مرز های آبی با اقبانوس هند،همچنین وجود آب و هوای مناسب و بهره مندی از منابع زیاد طبیعی،بستر مناسبی برای صادرات کالا به کشورهای دیگر را دارا است.

از بزرگترین کشورهای صادر کننده کالا در عرصه بین المللی،هند می باشد.این امر در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است،و در آینده ای نزدیک به یکی از غول های اقتصادی دنیا تبدیل می گردد.

واردات کالا از هند مانند تمامی تجارت های بین المللی ،دارای قوانین و مقررات می باشد و نیازمند دانش تخصصی در این زمینه می باشد.شرکت تجارت هنر کاسپین با دارا بودن دانش روز این فرآیند،شما را همراهی می کند.

بررسی واردات کالا ار هند

کشور هند در جنوب آسیا قرار دارد.پایتخت این کشور ،دهلی نو می باشد و زبان رسمی مردمان،هندی و انگلیسی است.واحد پول این کشور ،روبیه نام دارد.

این کشور با برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب و مرز های آبی با اقبانوس هند،همچنین وجود آب و هوای مناسب و بهره مندی از منابع زیاد طبیعی،بستر مناسبی برای صادرات کالا به کشورهای دیگر را دارا است.

واردات کالا از هند به ایران،براساس معیارهای مختلفی چون:نیاز کالایی کشور،قبمت تمام شده کالا و سرایط بازار، صورت می گیرد.

قیمت مناسب کالاهای هندی در کنار مسافت کوتاه بین دو کشور،سبب افزایش مراودات ایران و هند،شده است.


مراحل واردات کالا از هند

برای واردات کالا از کشورهای دیگر ابتدا می بایست نیاز و شرایط بازار بررسی و تحلیل گردد،تا کالایی مناسب نیاز روز جامعه وارد شود.شناخت تولیدکنندگان و شرکت های هندی، بررسی قیمت کالا و نحوه حمل ونقل کالا،از موارد دیگری است که باید انجام گیرد.

پس از توافق رسیدن طرفین وصدور پیش فاکتور،لیست کالا و مشخصات آن را از فروشنده دریافت و در سامانه جامع تجارت، اقدامات مربوط به ثبت سفارش صورت میگیرد.

پس از بارگیری کالا در مبدا،محموله بصورت هوایی یا از طریق مرزهای آبی وارد گمرک ایران می گردد.که بیشترین واردات کالا از هند بصورت دریایی و از گمرک بندر عباس صورت می گیرد.

واردات کالا از هند شامل چه کالاهایی می گردد

کشور هند،تولیدات زیادی در زمینه محصولات کشاورزی،برنج،دانه های روغنی،چای وغیره را دارد از این رو بیشترین واردات کالا از هند،شامل برنج،مواد غذایی و دارو می باشد.

  • محصولات غذایی و خوراکیوارداتی از هند
  • واردات انواع چای
  • واردات انواع ادویه ها( میخک زردچوبه، فلفل،هل و غیره)
  • واردات انواع خوراک دام و طیور
  • محصولات دریایی
  • انواع سبزی و میوه های موز و انبه
  • گوشت گاو و گوسفند
  • برنج باسمتی و غیر باسمتی
  • روغن آفتابگردان،کانولا و سویا
  • حنا

از محصولات غیر خوراکی وارداتی از هند میتوان به انواع زیورآلات، دوربین های فیلمبرداری، لوازم آشپزخانه، انواع پارچه و لباس ،کاغذ دیواری لوازم الکترونیکی خودرو،درب های ضدسرقت،الکترود زغالی و غیره اشاره کرد.


واردات برنج از هند

از محصولاتی که بیشترین حجم واردات از هند را دارا است میتوان به برنج اشاره کرد.در کشور مابرنج مانند گندم،سهم بسزایی در چرخه غذایی مردم دارد،از این رو هر ساله با رشد جمعیت،نیاز به این محصول بیشتر می گردد.

در ابتدا مانند تمامی کالاهای وارداتی از کشورهای دیگر،نیازمند اخذ مجوزهای مربوطه و ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت می باشد.اخذ مجور سازمان بهداشت و غذا ودارو از ملزومات ورود برنج به کشور می باشد.این محصول ازمسیر دریایی و از گمرک های بندر عباس و خرمشهر و بوشهر،وارد ایران می گردد.

بسیاری از بازرگانان فعال در این حیطه،برنج را در تناژ بالا خریداری کرده و با بسته بندی های،۱۰،۲۰ و ۵ کیلویی،به بازار ایران عرضه می کنند.