واردات کالا از کشور ها

واردات کالا از دبی

نویسنده : مهران ستاری 1401/09/09 3 دقیقه
  واردات کالا از کشور ها

برای واردات کالا از دبی بهترین روش ،حمل کالا از راه دریا میباشد،که نسبت به روش های دیگر،،محدودیت کمتری را دارا و مقرون به صرفه تر می باشد. برای کالاهایی با وزن کم یا خرده بار ،میتوان از روش های حمل هوایی استفاده کرد.

از مهمترین فعالیت های اقتصادی و تجاری جوامع واردات کالا از کشورهای دیگر می باشد. واردات کالا امری مهم و حیاتی در برطرف ساختن نیازهای جامعه شناخته می شود و موجب توسعه و پیشرفت کشور نیز می گردد. در ایران نیز شاهد فعالیت بازرگانان زیادی در حوزه واردات و صادرات کالا می‌باشیم.

یکی از مهمترین کشورها برای دسترسی به بازارهای جهانی کشور امارات می باشد که که در حال حاضر طبق آمارها واردات کالا از دبی حدود ۳۰ درصد از واردات کشور را شامل می شود.

واردات کالا از دبی

کشور امارات متحده عربی کشوری کوچک در جنوب خلیج فارس میباشد ،و یکی از مهمترین مراکز تجارت در خاورمیانه محسوب می گردد .پایتخت این کشور ابوظبی،و از مهمترین شهرهای این کشور برای تجار و بازرگانان، دبی می باشد.

تجارت در دبی از دهه های گذشته پیشرفت زیادی داشته است،و امروزه مورد توجه بسیاری از بازرگانان و گردشگران قرار گرفته است.به دلیل حجم زیاد تجارت بین الملی در این شهر،زبان انگلیسی به خصوص در مراکز تجاری کاربرد دارد.

مهمترین گمرک دبی،جبل علی می باشد.این بندر،در آب های بسیار عمیق بنا شده است.این گمرک از امکانات انبارداری خوبی برخوردار است.

با سیاست گذاری های امارات،واردات کالا از دبی،نسبت به سایر کشورها راحت تر و از لحاظ اقتصادی برای بازرگانان سود بیشتری به همراه دارد.به همین علت، بیشتر صادرات این کشور از طریق این شهر انجام می گیرد.

این کشور با دارا بودن مناطق تجاری متعدد و دسترسی به بازارهای جهانی ،مورد توجه بسیاری از تجار و بازرگانان قرار گرفته است. امکان خربد انواع کالاهای اروپایی در کنار تولید داخلی انبوه و با کیفیت این کشور، طرفداران زیادی به خود جذب کرده است.

آشنایی با قوانین تجارت بین المللی و چگونگی دریافت مجوزهای مربوطه ومراحل واردات کالا از کشورهای دیگر،این امکان را به بازرگانان میدهد،تا تجارتی مطمئن و پر بازده را تجربه کنند.مشاوران مجرب تجارت هنر کاسپین در تمامی مراحل کنار شما هستند و شما را را در این امر یاری می دهند.


مزیت واردات کالا از دبی

وجود تحریم ها موجب گشته است واردات کالا از کشورهای دیگر با مشکلاتی روبرو باشد، از این‌رو برای حل این مشکل، شرکت های ایرانی برای واردات کالا از کشورهای دیگر می توانند، خریداری از دبی را به عنوان مقصد معرفی کرده، و پس از ورود کالا به دبی، محموله را به سمت ایران بارگیری کند.

از مزیت دیگر واردات کالا از دبی وجود مرزهای آبی مشترک با این کشور می باشد که ،سهولت و کاهش هزینه های حمل و نقل و ترخیص کالارا در پی دارد. شرکت تجارت هنر کاسپین آمادگی دارد درتمامی زمینه های واردات کالا از دبی تا ترخیص کالا ،خدمات لازم را به شما تجار و بازرگانان گرامی ارائه دهد.


کالاهای مهم برای واردات از دبی

انتخاب کالای مناسب برای واردات از دبی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. می بایست بازار ایران به دقت بررسی گردد ،و با توجه به نیازهای جامع انتخاب کالا صورت پذیرد.

آمارها نشان می‌دهد کشور امارات حجم بخصوصی از واردات کشور را در سال ۱۴۰۰ به خود اختصاص داده است ،وحدود۲۶ درصد از صادرات دبی سهم کشور ما بوده است.

ر هنگام خرید کالا توجه به نکات زیر ضرورت دارد ارزیابی فروش داخلی کالا، قبل از خرید خرید کالاهایی با برند شناخته شده و از نمایندگی های معتبر تا کالا از گارانتی برخوردار باشد.

بیشترین کالاهایی که در این آمار به چشم می خورد می توان به:

واردات وسایل نقلیه موتوری، واردات وسایل نقلیه دارای موتور پیستونی درونسوز،واردات قطعات یدکی خودرو،واردات قطعات الکترونیکی،واردات قطعات کامپیوتری،واردات موبایل و لوازم جانبی موبایل،واردات موز،واردات کره بسته بندی اشاره کرد.


نکات مهم برای واردات کالا از دبی

برای هرگونه واردات از کشورهای دیگر باید با قوانین تجاری آن کشور آشنا باشید.برای واردات کالا از دبی حتما در مورد قوانین کشور امارات، و شرایط تجارت در آن کشور مطالعه انجام دهید ،و با آگاهی کامل وارد این حیطه شوید.

پس از مذاکرات و به تناوفق رسیدن طرفین برای خرید،پیش فاکتور یا پرفرما صادر میگردد.شما می توانید از طریق صرافی های مجاز در کشور اقدامات لازم برای حواله ارزی را انجام دهید.

همچنین اگر کالای خریداری شده نیاز به اخذ مجوز یا استاندارد برای ورود به گمرک ایران را دارد،اقدامات لازم را انجام دهید .فروشنده نیز موظف است،حتما مشخصات فنی کالای خریداری شده را به خریدار ارائه کند. شرکت تجارت هنر کاسپین در این زمینه ،آمادگی ارائه خدمات به شما تجار محترم را دارا می باشد.


روش های حمل و نقل برای واردات کالا از دبی:

رای واردات کالا از دبی میتوان از روش هایی دریایی و هوایی استفاده کرد.از طریق مرزهای هوایی کالای شما در فرودگاه دبی بارگیری شده و به فرودگاه امام خمینی ارسال می گردد که به نسبت هزینه بیشتری را شامل میگردد.

این روش مناسب کالاهایی با حجم کمتر یا کالاهایی که باید سریعتر به گمرک وارد گردند،می باشد. بهترین روش ،حمل کالا از راه دریا میباشد،که نسبت به روش های دیگر،،محدودیت کمتری را دارا و مقرون به صرفه تر می باشد.

برای کالاهایی با وزن کم یا خرده بار ،میتوان از روش های حمل هوایی استفاده کرد. مبدا حمل کالاهای صادراتی از دبی بندر جبل علی می باشد و به سمت بنادر اصلی ایران،شامل:

بندر شهید رجایی بندرعباس،بنادر بوشهر،عسلویه، صورت می گیرد.

کالاهای بارگیری شده در دبی با لنج ، کشتی یا هوایی، به گمرکات بین المللی ایران ارسال شده و سپس در صورت نیاز به گمرکات داخلی ترانزیت می گردد. و بعد از انجام تشریفات گمرگی و پرداخت حقوق و عوارض گمرگی ،مراحل ترخیص کالا صورت میگیرد.تجارت هنر کاسپین مراحل واردات تا ترخیص کالا را، برای شما به انجام می رساند.