واردات کالا از کشور ها

واردات کالا از چین

نویسنده : 1401/09/09 5 دقیقه
  واردات کالا از کشور ها

شرکت تجارت هنر کاسپین با تجربه و تسلط به قوانین تجارت بین المللی در زمینه واردات و صادرات کالا می تواند در این حوزه تخصصی خدمات مورد نیاز را به فعالان در این زمینه ارائه دهد.

واردات کالا از چین

از اصلی ترین حوزه ها در زمینه بازرگانی و تجارت جهانی، واردات می باشد. این امر در کشور ما با موانع زیادی اعم از داخلی و خارجی روبه‌رو بوده است.

خوشبختانه شرکت های زیادی در زمینه واردات کالا فعالیت دارند که می توانند به تسهیل این روند کمک کرده و موانع موجود را از میان بردارند.

شرکت تجارت هنر کاسپین با تجربه و تسلط به قوانین تجارت بین المللی در زمینه واردات و صادرات کالا می تواند در این حوزه تخصصی خدمات مورد نیاز را به فعالان در این زمینه ارائه دهد.

ایران سابقه طولانی در تجارت بین المللی با کشور چین را دارا است از این رو واردات کالا از چین در میان بازرگانان از اهمیت زیادی برخوردار است و در سال‌های اخیر نیز با کمرنگ شدن روابط تجاری ایران با دنیا واردات کالا از چین افزایش پیدا کرده است است.

واردات کالا از چین در سال‌های اخیر رتبه برتر تجارت را نسبت به سایر کشورها با ایران دارا می باشد و تاکنون بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کالا از چین وارد ایران شده است است حجم بالای تجارت با کشور چین موجب شده تا بسیاری از تجارو بازرگانان به واردات کالا از چین به ایران باشند.


شناخت بازار و کالاهای مهم برای واردات از کشور چین

چین مهمترین شریک تجاری ایران میباشد این کشور با واردات مواد اولیه خام از ایران با شناختی که از ایران پیدا کرده کالاهای مصرفی مورد استفاده بازار هدف را تولید کرده و به ایران صادر می کند.

ابتدا لازم است شما به عنوان تاجر یا فروشنده اطلاعاتی نصب ای از قوانین و اصول حاکم بر کشور چین به دست آورید:

تسلط بر زبان چینی از عواملی است که می تواند شما را در امر تجارت با کشور چین یاری کند قبل از ورود به مذاکره با تجار چینی می بایست از حساسیت های ژئوپلیتیک مانند صحبت نکردن در مورد مسئله تایوان تبت و هنگ کنگ آگاه باشید، همچنین روی ایجاد رابطه صحیح حساسیت به خرج دهید و جلسات حضوری با شرکای تجاری خود برگزار کنید ،تا این اطمینان خاطر در طرفین به درستی ایجاد گردد.

از موارد مهم دیگر که در امر تجارت و واردات از چین لازم است به آن داشته باشیم، دانستن تعطیلی های مهم در کشور چین و آگاهی نسبی نسبت به زبان چینی میباشد.


واردات از کشور چین شامل چه کالاهایی می گردد؟

کالاهای صادراتی از چین به ایران دارای تنوع زیادی بوده و شامل موارد زیر می گردد:

پوشاک ،آلات موسیقی، موادغذایی، لوازم منزل، پارچه و منسوجات، لوازم پلاستیکی ،تجهیزات پزشکی، لوازم الکتریکی، محصولات ورزشی، ماشین آلات و قطعات، لوازم روشنایی ،گوشی های هوشمند

از دیگر محصولاتی که شاید واردات آنها عجیب به نظر برسد می توان به: شمع، سنگ پا، واکس کفش، درب فلزی نوشابه و کنسرو ، نخ دندان مداد تراش ،موی انسان( لوازم بهداشتی آرایشی) اشاره کرد.


مراحل و نحوه واردات از کشور چین

خروج کالا از کشور چین شامل قوانین می‌شود که دانستن آن‌ها شما را در امر واردات کالااز چین به کشور یاری میکند.در این کشور قانون کپی رایت اجرا می گردد.

هر کالایی که کپی برندی شناخته شده باشد، اجازه صادرات از گمرک چین را نخواهد داشت و تنها کالاهای اصلی که از نمایندگی های معتبر تهیه شدند ،و بیجک اظهارنامه و تاییدیه کمپانی تولید کننده را داشته باشند می توانند از گمرک چین خارج گردند.

برای ورود کالا به کشور نیز باید مجوز های مربوطه نسبت به نوع کالا مانند مجوز بهداشت، مجوز سازمان غذا و دارو،صنعت و معدن، دریافت گردد تا مشکلی برای ورود کالا به کشور نداشته باشیم.

شرکت تجارت هنر کاسپین در زمینه ورود کالا به کشور و انجام مراحل ترخیص کالا ،آماده خدمت گذاری به شما تجار و بازرگانان محترم را دارا می باشد.


خرید کالا و دریافت پیش فاکتور یا پرفرما

بعد از به توافق رسیدن طرفین لازم است پیش فاکتور یا پروفرما را دریافت کنید و مقداری از مبلغ را به شخص یا شرکتی که قرار است کارهای مورد نظر شما را تامین کند، بصورت یورو یا یوان حواله کرده تا مراحل آماده سازی کالا برای فروش آغاز گردد.

در پرفرما مواردی مانند شرح کامل آدرس فروشنده و خریدار،نام کالا،ابعاد-تعداد-وزن خالص و ناخالص،تعرفه گمرکی،هزینه بسته بندی و حمل،مبلغ پرفرما و غیره ذکر می گردد.

پس از انجام هماهنگی های لازم برای حواله ارزی و ثبت سفارش کالا، کالا آماده بارگیری و حمل و نقل می شود.

بارنامه بعد از تحویل کالا به شرکت حمل و نقل صادر می گردد و توسط فروشنده به دست خریدار می رسد.


ترخیص کالا از گمرک

برای انجام ترخیص کالا از گمرک ابتدا باید ثبت سفارش انجام شود و مجوزهای لازم از سازمان مربوطه دریافت گردد. اصل اسناد حمل ونقل از فروشنده اخذ می گردد و کالا بعد از رسیدن به گمرک و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و سایر هزینه های مربوطه، از گمرک ترخیص و به انبار منتقل می گردد.

شرکت تجارت هنر کاسپین در کنار شماست تا تمامی مراحل از لحظه خروج کالا از کشور مقصد تا ورود کالا به گمرک ایران شما را یاری کند.