مطالب مرتبط با واردات کالا

واردات دارو

نویسنده : تجارت هنر کاسپین 1401/09/09 3 دقیقه
  مطالب مرتبط با واردات کالا

واردات دارو از آمریکا

واردات دارو

به طورکلی برای اینکه بتوان نیاز های دارویی کشور را تامین کرد لازم است تا واردات دارو انجام داد زیرا بعضی دارو ها به دلایلی مانند نبود مواد اولیه برای ساخت آن در کشور تولید نمیشود پس برای رفع این نیاز ضروری باید از واردات دارو بهره گرفت .

هنگام واردات دارو بایستی از شرکت هایی که واردات دارو انجام میدهند کمک گرفت یکی از این شرکت ها شرکت تجارت هنر کاسپین است که دارای گواهی های لازم برای واردات دارو از کشور های دیگر میباشد که تمامی اقدامات در این زمینه را برطبق قوانین و مقررات موجود در ایران برای واردات دارو انجام میدهد.

برای واردات دارو شرکت های حقوقی باید دو حالت داشته باشند، یا نماینده قانونی شرکت تولید کننده باشند و یا برای فروش انحصاری اجازه داشته باشند. برای این که شرکت وارد کننده از صحت و سالم بودن داروها اطمینان داشته باشد بایستی از یک پزشک، مهندس پزشکی یا دارو ساز استفاده کند.


شرایط واردات دارو

در این مقاله قصد داریم در رابطه با واردات دارو، شرایط مورد نیاز برای واردات دارو، وظایف مسئول فنی در شرکت های وارد کننده دارو و هم چنین از آیین نامه های مرتبط با واردات دارو، اطلاعاتی جمع آوری و در اختیار علاقمندان قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

شرکت تجارت هنر کاسپین با توجه به شرایط حاکم بر ایران به افرادی که واردات کالا انجام میدهد کمک میکند تا بتوانند واردات از کشور های دیگر را بدون اینکه هنگام ترخیص مشکلی بوجود آید انجام دهند.

این شرکت مانند دیگر شرکت هایی که کارهای وارداتی را انجام میدهد اقداماتی را انجام میدهد که همه ی این اقدامات توسط کارشناسان مجرب و دارای علم در این زمینه انجام میدهد که هیچ خطایی در این خصوص صورت نگیرد.

اقداماتی که شرکت های واردات دارو باید انجام دهند به شرح زیر است:


  • بررسی کلیه مدارک ارسالی در جهت ضبط و ورود اطلاعات طبق قوانین جاری
  • تبعیت از شرایط و اصلاحات سازمان دارو و مواد مخدر
  • ارائه کلیه موارد مورد نیاز اداره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر
  • کنترل کیفیت محصولات طبق مفاد اعلام شده
  • استخدام کارمند فنی مجرب و آشنا با GDP ،GMP، GSP

مدارک مورد نیاز برای ثبت محصولات دارویی


  • اصل برگ نمایندگی از وزارت بازرگانی
  • اصل گواهی FSC از وزارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور
  • فهرست کشورهای خریدار دارو
  • فهرست شعبه های کارخانه سازنده
  • فرم تکمیل شده تقاضای واردات دارو
  • فرم ارزیابی دارو
  • ارائه تاییدیه های مختلف
  • ارائه برچسب فارسی که در آن نام کشور سازنده،مورد مصرف، کشور وارد کننده، تاریخ تولید و انقضاء و مجوز سازمان بهداشت، آورده شده است.

ترخیص دارو از گمرک به هنگام واردات دارو به صورت زیر است:

هنگام انجام واردات دارو از کشور های دیگر به ایران باید مراقب بود زیرا ممکن است شرایط خاصی برای ورود آنها وجود داشته باشد. در حقیقت پیش از اینکه مشکلی هنگام واردات دارو در هنگام ترخیص داروها از گمرک ایجاد شود، باید بدانید که فقط بعضی کشورها دارای مجوز واردات دارو از دبی به ایران هستند و تنها میتوانید از این کشورها داروهای مورد نیاز را خریداری کنید.


در ایران واردات دارو از کشور های زیر انجام میشود:

1. کشور هایی مانند آمریکا، آلمان و ژاپن که کیفیت آنها بسیار خوب و عالی است از جمله کشورهایی هستند که می توانند نیاز شرکت های دارویی ایران را تامین کنند. اما امروه به علت وجود تحریم های شدید در ایران ، تعدادی از این کشورها واردات دارو به ایران را انجام نمیدهند و در صورتی هم که وارد کنند هزینه آن بسیار زیاد است.

۲.در واردات دارو از کشور های دیگر مانند اتحادیه اروپا و همچنین تایوان و کره جنوبی را میتوان به عنوان دارنده یکی از بهترین و باکیفیت ترین محصولات وارداتی شمرد که در صورت واردات دارو از این کشور ها باید بواسطه دبی به ایران به انجام رساند که برای ترخیص کالا از گمرک اقدام کرد.

۳. کشورهایی مانند هند، برزیل، آرژانتین و چین نیز از جمله کشورهایی هستند که داروهای مفید میسازند که داروهای آنها هیچ مشکلی بر سلامت انسان ایجاد نمیکند. پس می توان واردات دارو از این کشور ها انجام داد.

۴. باید دقت داشت که واردات بعضی داروها به کشور ممنوع است و که در صورت انجام واردات دارو از این کشورها ، بدون شک هنگام ترخیص دارو از گمرک مشکلات زیادی بوجود میآید، پس بهتر است لیستی از آنها تهیه کرده و هرگز از آن کشور ها سفارش انجام نداد.

شرکت تجارت هنر کاسپین به تمامی این موارد گفته شده آگاه بوده و هنگام انجام واردات کالا به کسانی که این کار را انجام میدهد کمک میکند تا بتوانند بدون ایجاد مشکل واردات خود را انجام دهند.