واردات کالا (شرایط + مراحل)

تعرفه واردات کالا

نویسنده : تجارت هنر کاسپین 1401/09/09 5 دقیقه
  واردات کالا (شرایط + مراحل)

باید بدانید که تعیین تعرفه واردات کالا در محاسبات گمرکی کالاهای وارداتی خیلی مهم است و از این رو به آن ارزش گمرکی کالا نیز گفته می شود؛ ولی به طورت کلی ،تعرفه واردات کالا به این دلیل اهیت زیادی دارد که تعیین این تعرفه باعث میشود تا از هزینه های ترخیص کالا از گمرک کاهش یابد و بنابراین لازم و ضروری است که تاجران قبل از اینکه واردات کالا را انجام دهند به تعیین تعرفه واردات کالا توجه کنند و این فرآیند محاسباتی را با دقت انجام دهند.

تعرفه واردات کالا چیست؟

تمامی هزینه هایی که توسط صاحب کالا پرداخت شده میشود که این هزینه ها،عبارتند از: هزینه های کالا در زمان خرید از مبدا، هزینه های حمل و نقل، هزینه های بیمه و سایر هزینه ها از زمان خرید کالا تا زمان ورود آن به اولین اداره گمرک کشور،تعرفه واردات کالا گفته میشود.

باید بدانید که تعیین تعرفه واردات کالا در محاسبات گمرکی کالاهای وارداتی خیلی مهم است و از این رو به آن ارزش گمرکی کالا نیز گفته می شود؛ ولی به طورت کلی ،تعرفه واردات کالا به این دلیل اهیت زیادی دارد که تعیین این تعرفه باعث میشود تا از هزینه های ترخیص کالا از گمرک کاهش یابد و بنابراین لازم و ضروری است که تاجران قبل از اینکه واردات کالا را انجام دهند به تعیین تعرفه واردات کالا توجه کنند و این فرآیند محاسباتی را با دقت انجام دهند.

برای حساب کردن تعرفه واردات کالا روش های گوناگونی وجود دارد که در ادامه این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت اشاره خواهیم کرد.

ولی به شکل کلی برای تعیین ارزش و تعرفه واردات کالا همیشه فاکتورهای صاحب کالا لازم است تا هزینه های خرید کالا، هزینه های بیمه، هزینه های حمل و نقل و سایر هزینه ها را از روی آن بدست آورده که معمولا این کار در گمرک براساس برابری نرخ ارز اعلام شده توسط بانک مرکزی در روز اظهار و از روی سیاهه خرید یا سایر اسناد تسلیمی صاحب کالا به گمرک انجام می شود.

شرکت تجارت هنر کاسپین ،هنگام واردات به محاسبه تعرفه واردات میپردازد و به این ترتیب در کاهش هزینه های ترخیص از گمرک کمک میکند.اگر میخواهید واردات کالا انجام دهید بهتر است تا با اطمینان کردن به آن کار خود را به خوبی پیش ببرید.


روش های تعیین ارزش و تعرفه کالا

با توجه به مطالب گفته شده ،از کارهای مهم و ضروری هنگام انجام تجارتهای بین المللی تعیین ارزش و تعرفه واردات کالا است .که این کار در حوزه واردات کالا بسیار قابل توجه بوده و اگر به آن توجه نشود می تواند باعث بیشتر شدن هزینه ها و بوجود آمدن ضرر مالی زیاد برای تاجران میشود.

پس مورد نیاز است تا قبل از انجام هر گونه واردات کالا ،به تعیین تعرفه واردات کالا پرداخته شود و در انجام آن دقت زیادی کرد.

ارزش کالاها همیشه وابسته به عوامل مختلفی مانند کیفیت، کشور محل ساخت و تولید، هزینه های حمل و نقل از کشور مبدا تا کشور مقصد، هزینه های بیمه و باربری و … است که تمام این عوامل را می توان با توجه به فاکتورهای صاحب کالا یا سیاهه خرید کالا بررسی کرد و هزینه های دقیق را محاسبه و مشخص کرد.

برای تعیین ارزش و تعرفه واردات کالا به طور کلی سه روش وجود دارد که تجار و بازرگانان براساس نیاز خود می توانند یکی از این سه روش را انتخاب کرده و به تعیین ارزش و تعرفه کالا وارداتی خود اقدام کنند:

  1. تعیین ارزش و تعرفه کالا به وسیله ی سامانه TSC و سوابق ارزشی
  2. تعیین ارزش و تعرفه کالا با ایجاد تقاضای کتبی در اداره گمرک
  3. تعیین ارزش و تعرفه کالا براساس فاکتور صاحب کالا

بهترین روش برای محاسبه و تعیین ارزش و تعرفه کالا چیست؟

بعد از انجام بررسی هاو ارزیابی ها و همچنین انجام مطالعات مختلف در زمینه های مختلف تجارت های بین المللی سه روش اصلی و مهم در تعیین تعرفه واردات کالا معرفی شد ،ولی یک روش مطمئن و بی دغدغه در محاسبه ارزش و تعرفه واردات کالا مراجعه به شرکت های فعال در حوزه ی فعالیت های بازرگانی است تا شما بتوانید به آسانی و در زمان کم کالاهای وارداتی خود را قبل از شروع فعالیت های تجاریتان ارزش گذاری کرده و در نتیجه هزینه ها و سرمایه های اولیه برای انجام فعالیت های تجاری خود را تعیین کنید.

شرکت تجارت هنر کاسپین از جمله شرکت های فعال در حوزه ارائه خدمات بازرگانی به تجار و بازرگانان داخلی و خارجی است که وظایفی که این شرکت انجام میدهد به این ترتیب است : مشاوره و راهنمایی در زمینه محاسبه ارزش کالاهای وارداتی، در زمینه ترخیص کالا، حمل و نقل کالاهای صادراتی یا وارداتی و سایر فعالیت های مختلف در حوزه های بین المللی و داخلی هم می تواند به شما کمک کند.

شرکت تجارت هنر کاسپین با استفاده از مشاورین باتجربه و کارشناسان متخصص در حوزه های گوناگون علم اقتصاد به راحتی می تواند در تعیین ارزش و تعرفه کالاهای مختلف وارداتی به تاجران کمک کرده و با راهنمایی های خود در کمتر شدن هزینه های ترخیص کالای از گمرک تاثیر گذار است؛

بنابراین در صورتی که یک شرکت تازه تاسیس دارید یا فعالیت های تجاری خود را در حوزه واردات کالا به تازگی شروع کرده اید، می توانید برای محاسبه تعرفه واردات کالا به شرکت تجارت هنر کاسپین و کارشناسان متخصص آن در این زمینه مراجعه کنید.

علاوه بر این نکته مهم دیگر این است که تعیین ارزش و تعرفه کالا یک پروسه اقتصادی، علمی و محاسباتی است که بایستی به صورت تخصصی با این فرآیند و روند ریاضی آن آشنا باشید؛

پس شناخت تخصصی این فرآیند کار هر کسی نیست و همه نمیتوانند از عهده این مسولیت برآیند زیرا پروسه زمانبری است، همچنین اینکه با توجه به مشغله های کاری زیادی که افراد دارند فرصت این کار را ندارند که بتوانند با دقت و حوصله بیشتری به شناخت این پروسه علمی و محاسبه تعرفه واردات کالا بپردازند، بنابراین بهترین راه برای تعیین ارزش کالاها مراجعه به افرادی است که در این زمینه مطالعه کرده اند و دارای تحصیلات و شناخت کافی هستند.

پس بهترین راه برای تعیین ارزش و تعرفه کالا همیشه مراجعه به کارشناسان متخصص و ماهر شرکت های بازرگانی است تا در کمترین زمان و با پرداخت کمترین هزینه ها میتوان کالاهای مختلف را ارزش گذاری کرده و فعالیت های تجاری خود را گسترش دهیم.

شرکت تجارت هنر کاسپین از جمله ی این شرکت ها است که میتوانید تمامی کارهای خود را با اطمینان به این شرکت بسپارید تا با محاسباتی که توسط کارشناسان متخصص و تحصیلکرده ی این شرکت انجام میدهند بتوانید در زمان کوتاه و با صرف کمترین هزینه ها کالا های وارداتی را ارزش گذاری کنید و کار و تجارت خود را گسترش دهید.