مطالب مرتبط با واردات کالا

واردات تجهیزات پزشکی

نویسنده : تجارت هنر کاسپین 1401/09/09 5 دقیقه
  مطالب مرتبط با واردات کالا

با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی امروزه در کشور ایران به علت وجود مشکلات زیاد در زمینه تولید لوازم و تجهیزات پزشکی ،بنابراین به ناچار برای رفع این نیاز لازم است با واردات تجهیزات پزشکی نیاز کشور را تامین کرد، به صورتی که واردات تجهیزات پزشکی از گمرک در کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امتیازات مختلفی برای تجار و بازرگانان داخلی کشور که در این زمینه فعالیت دارند، در نظر گرفته شده است.

واردات تجهیزات پزشکی

برای افزایش کیفیت تجهیزات و کالاهای پزشکی، وارد کننده تجهیزات پزشکی لازم است تا برطبق مقررات و قوانین اداره تجهیزات پزشکی اقدام به وارد کردن تجهیزات پزشکی کند. پس برای رعایت کردن این مقررات، وارد کننده تجهیزات پزشکی باید کد IRC داشته باشد. این کد بعد از تایید کارشناس اداره تجهیزات پزشکی به فرد وارد کننده نماینده شرکت و یا شرکت وارد کننده در زمینه تجهیزات پزشکی داده می‌شود. وارد کننده تجهیزات پزشکی بدون داشتن این کد، نمی‌تواند واردات تجهیزات پزشکی از کشور های دیگر را انجام دهد.

شرکت تجارت هنر کاسپین از شرکت هایی است که میتواند در امر واردات تجهیزات پزشکی به افرادی که این کار را انجام میدهند کمک میکند.


اهمیت واردات تجهیزات پزشکی از کشور های دیگر ،در کشور ایران

با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی امروزه در کشور ایران به علت وجود مشکلات زیاد در زمینه تولید لوازم و تجهیزات پزشکی ،بنابراین به ناچار برای رفع این نیاز لازم است با واردات تجهیزات پزشکی نیاز کشور را تامین کرد، به صورتی که واردات تجهیزات پزشکی از گمرک در کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امتیازات مختلفی برای تجار و بازرگانان داخلی کشور که در این زمینه فعالیت دارند، در نظر گرفته شده است.

درحقیقت با وجود تحریم های اقتصادی و کمبود امکانات در بخش های تولیدی، صنایع و تولیدکنندگان بخش پزشکی توانایی تولید لوازم و تجهیزات پزشکی ندارد و قادر به رفع نیازهای جامعه نیست، بنابراین با توجه به ضرورت وجود این لوازم به علت سلامت جامعه از نیازهای حیاتی کشور محسوب میشود؛ پس تامین لوازم و تجهیزات پزشکی بیشتر با واردات انجام میشود و با این روش نیازهای جامعه تامین می شود.

واردات تجهیزات پزشکی از کشور های دیگر همانگونه که یک نیاز اساسی در کشور است، به همان نسبت هم می تواند تجارت پرسودی برای تجار و بازرگانان داخلی کشور باشد.

با توجه به اینکه بیمارستان ها، کلینیک های درمانی و سایر سازمان های بهداشت و سلامت کشور از تجهیزات پزشکی استفاده می کنند و با توجه به آنکه تامین سلامت افراد جامعه یک نیاز حیاتی شناخته می شود، تامین لوازم مورد نیاز این سازمان ها در اولویت های تامین نیازهای جامعه قرار گرفته است .

شرکت تجارت هنر کاسپین ،در واردات این تجهیزات به تاجران کمک میکند تا واردات از کشورهای دیگر را با اطمینان و با توجه به شراط و مقررات کانل انجام دهند.بنابراین اگر به عنوان یک تاجر یا بازرگان واردات تجهیزات پزشکی را انجام دهید، مطمئنا یک تجارت پرسود را خواهید داشت


شرایط واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک

واردات تجهیزات پزشکی از کشورهای دیگر مانند دیگر تجارت های بین المللی شرایط و قوانین خاص خود را دارد و بهتر است قبل از هر اقدامی در این زمینه با مشاورین متخصص بازرگانی مشورت کرده و یا با کمک یک شرکت حرفه ای مراحل واردات را انجام دهید.

در زمینه واردات تجهیزات پزشکی،شرکت تجارت هنر کاسپین خدمات ویژه ای را برای تاجران و بازرگانان عزیز کشور در نظر گرفته است که از جمله آن ها می توان به مشاوره تخصصی در زمینه واردات انواع کالاهای خارجی به کشور و ترخیص کالاها از گمرکات مختلف کشور اشاره کرد.

باتوجه به موارد گفته شده تا اینجا متوجه شدید که واردات تجهیزات پزشکی از کشورهای دیگر همانند دیگر تجارت های بین المللی مقررات مخصوص خود را دارد و علاوه بر قوانین و مقرراتی که از سوی سازمان های بین المللی تعیین می شود، قوانینی نیز از سوی سازمان بهداشت کشور مشخص شده است تا تجهیزات وارد شده را از لحاظ سلامت بررسی شوند.

از مهمترین نکاتی که در واردات تجهیزات پزشکی از کشورهای دیگر بایستی حتما مورد بررسی قرار گیرد، کالاهای مورد نیاز کشور است که برای اینکار ابتدا لازم از است آیین نامه های سازمان بهداشت را در خصوص تجهیزات پزشکی وارداتی به کشور بررسی کرده و همیشه از واردات کالاهایی که از نظر سازمان بهداشت و سازمان مربوطه ممنوعه است خودداری کرد.

از جمله کالاها و لوازم پزشکی که می توان به کشور وارد کرد عبارتند از:

  • لوازم آندوسکوپی
  • لوازم و دستگاه های عمومی پزشکی
  • دستگاه های تصویر برداری
  • دستگاه های مورد استفاده در دندانپزشکی
  • دستگاه لیزر
  • لوازم مربوط به ارتودنسی و پروتز
  • دستکش های پزشکی و جراحی
  • داروها و مواد اولیه دارویی

شرکت وارد کننده تجهیزات پزشکی انواع مختلفی دارد. شرکت‌هایی که واردات از کشورهای دیگر را انجام میدهند ، باید طبق قوانین و مقررات موجود برای واردات تجهیزات پزشکی اقدام کنند .

شرکت تجارت هنر کاسپین از جمله شرکت های دارای صلاحیت در زمینه واردات از کشور های دیگر است که تاجرانی که قصد وارد کردن کالاهای پزشکی را دارند میتوانند با اطمینان به این شرکت میتوانند واردات کالا را به بهترین نحو به انجام رسانند.