مراحل وشرایط ترخیص کالا

هزینه ترخیص کالا از گمرک

نویسنده : تجارت هنر کاسپین 1401/09/09 5 دقیقه
  مراحل وشرایط ترخیص کالا

هزینه های انبارداری را پیش از ترخیص کالا از گمرک باید پرداخت کرد.این هزینه نسبت به حجم و مقدار کالای شما میزان متفاوتی شامل می گردد.هزینه دیگر گمرکی که شاید شامل حال کالا گردد،دموراژ می باشد،این هزینه در صورتی شامل می گردد که کالا تا در مدت زمان معین شده از گمرک خارج نگردد.

هزینه های ترخیص کالا از گمرک

هزینه ترخیص کالا از گمرک،شامل موارد و هزینه هایی می باشد که طی پروسه ورود کالا به گمرک تا بارگیری و خروج آن،دریافت می شود.از جمله هزینه ها میتوان به:

انبارداری،تخلیه،باربری،کارشناسی برای کالا،تعرفه آزمایشگاهی کالا و غیره اشاره کرد.

تمامی هزینه های گمرکی از صاحب کالا دریافت می گردد و مجزا از حقوق ورودی کالا،محاسبه می گردد.

آشنایی به مراحل ترخیص و اطلاع از هزینه های ترخیص،در پیشبرد فرایند خروج کالا از گمرک اهمیت بسزایی دارد.

برخی از تجار و بازرگانان به علت هزینه های زیاد ترخیص،کالا را مدت زمان بیشتری در گمرک نگه گی دارند،که خود این عامل هزینه های بیشتر انبارداری را شامل می گردد.

آشنایی با این مقررات گمرکی که مطابق با قانون گمرک جمهوری اسلامی می باشد و در تمام گمرکات اجرا می گردد،موجب می شود از این روند و هزینه ها اطلاع لازم را داشته و بطور مناسب اقدام شود.

شرکت تجارت هنر کاسپین ، آشنا به قوانین گمرکی،خدمات لازم را در این حیطه به شما ارائه می دهد.

سازمان گمرک موظف تمامی هزینه های خدمات گمرکی ارائه شده،که توسط هیئت وزرا تعیین گردیده به گمرک ابلاغ شده است را دریافت کند.این هزینه ها بر اساس تعرفه کالاها از بازرگانان و صاحبین کالا،اخذ می گردد.

دانستن میزان هزینه های تقریبی و موارد آنها می تواند به بازرگانان کمک کند،تا برنامه ریزی دقیق تری در روند ترخیص کالا داشته باشند.

هزینه انبارداری و ترخیص کالا از گمرک

هزینه های انبارداری را پیش از ترخیص کالا از گمرک باید پرداخت کرد.این هزینه نسبت به حجم و مقدار کالای شما میزان متفاوتی شامل می گردد.هزینه دیگر گمرکی که شاید شامل حال کالا گردد،دموراژ می باشد،این هزینه در صورتی شامل می گردد که کالا تا در مدت زمان معین شده از گمرک خارج نگردد.

برای ترخیص کالا از گمرک،وارد کننده یا نماینده وی،اظهارنامه را در گمرک تکمیل می کند و در آن شماره تعرفه کالا یا همان کدینگ کالا را ذکر می کند. در صورت صحیح نبودن تعرفه کالا،طبق ماده۲۷ امور گمرکی،وارد کننده کالا جریمه می شود.


هزینه های حقوق و عوارض ورودی

این هزینه ها مربوط به خدمات گمرک می باشد،و جدا از حقوق ورودی کالا،اخذ می گردد.

حق ورودی کالا شامل،سود و ۴ درصد ارزش گمرکی کالا می گردد که توسط گمرک دریافت می شود.

حقوق و عوارض ورودی،در تمامی دنیا از بازرگانان اخذ می گردد.درواقع حقوق گمرکی و مالیات و عوارض ورودی کالا،شامل این بخش می گردد.

ارزش کالای ورودی،در تکمیل اظهارنامه گمرکی ذکر می گردد و شامل موارد زیر می گردد:

هزینه کالا تحت عنوان(CIF): قیمت خرید همراه باهزینه های حمل و نقل و بیمه کالا می باشد.

هزینه های افتتاح اعتبار،برات،حق استفادا از امتیاز نقشه و غیره‌.

و همه هزینه های کالا تا ورود به اولین گمرک،در تظر گرفته می شود.

هزینه انبارداری کالا،از زمان ورود کالا به گمرک و تحویل به انبار،تا زمان بارگیری و خروج از گمرک محاسبه می گردد.

بررسی و پرداخت حقوق عوارض گمرکی،مراحلی دشوار و حساس رو شامل میگردد که لزوم آشنایی با فضای گمرکی و مقررات حاکم برآن می باشد.

شرکت تجارت هنر کاسپین ،با تجربه خود در خدمت شماست ،ومشاوره و خدمات بازرگانی در حوزه های مختلف تجارت بین المللی به شما ارائه می دهد.