مطالب مرتبط با واردات کالا

واردات ماشین

نویسنده : تجارت هنر کاسپین 1401/09/09 3 دقیقه
  مطالب مرتبط با واردات کالا

در واردات ماشین از کشورهای دیگر بایستی هزینه‌ای برای امور گمرکی در نظر گرفته شود که به حساب بانک واریز شود. با در نظر گرفتن این قیمت، تفاوت قیمت خودرو در داخل و خارج از کشور مشخص می‌شود. همه ی موارد بالا دلیل تفاوت زیاد قیمت ماشین‌های وارداتی با قیمت جهانی است که باعث میشود روز به روز هزینه ها افزایش پیدا کند.

واردات ماشین

امروزه ماشین یکی از کالاهای اساسی و لازم به شمار می رود. به همین دلیل واردات ماشین مورد توجه بسیاری از ایرانیان است. واردات ماشین به ایران مقررات خاصی دارد که باید رعایت شود. همچنین هزینه های زیادی برای واردات کالا ماشین از کشور های دیگر لازم است به همین دلیل قیمت ماشین های خارجی خیلی گران تر میشود.


واردات ماشین چگونه است؟

واردات ماشین از کشورهای دیگر با برندهای گوناگون انجام می‌شود. ماشینی که قصد وارد کردن به کشور دارید اولا باید از جمله ماشین هایی باشد که در لیست مجاز برای ورود به کشور است همچنین حجم موتور آن از ۲۵۰۰ سی سی پایین‌تر باشد.

پس از در نظر گرفتن این موارد برای خرید و واردات ماشین مورد نظر بایستی ابتدا آن را انتخاب کنیم. زمانی که ماشین مورد نظر را انتخاب کردیم بایستی به نمایندگی آن مراجعه کنیم. در موارد مختلف امکان دارد برخی از نمایندگی‌ها، ماشین مورد نظر را نداشته باشند و ماشین بوسیله واسطه‌ها و دلال‌ها از پیش خریداری شده است. در این صورت بایستی ماشین را سفارش داد و آن را پیش خرید کرد و یا ماشین را با قیمت بیشتری از واسطه خریداری کنند.

پس از اینکه ماشین را خریداری شد و کارهای مربوط به صدور آن از کشور مورد نظر به ایران انجام گرفت، برای واردات ماشین آن را به بندر مورد نظر حمل می‌کنند تا آماده بارگیری شود. در این مرحله تمامی امور حمل و نقل از گمرک کشور مبدا تا گمرک کشور مقصد، به وسیله شرکت‌های حمل کننده انجام شده و در حدود ۵الی ۱۵روز زمان می‌برد.

هزینه حمل در واردات ماشین از کشورهای مختلف به ایران فرق میکند . بسته به کشوری که خرید ماشین از آنجا انجام میگیرد متغیر است.

شرکت تجارت هنر کاسپین ،از شرکت های معتبر در زمینه واردات ماشین به شمار میرود و تاجران و افرادی که قصد وارد کردن ماشین دارند بهتر است کارهای آن را به این شرکت بسپارند تا وارداتی ایمن داشته باشند.


واردات خودرو گذر موقت

به این ترتیب بعد از اینکه واردات ماشین از کشور های دیگر به ایران انجام شد و وارد گمرک ایران شد ، بار تخلیه شده و قبض انبار صادر و برای ترخیص از گمرک ماشین اقدام خواهد شد.

برای ترخیص کردن ماشین، اسناد مربوط به ثبت سفارش ماشین، قبض انبار و فاکتور خرید، برگه مربوط به پلیس و کارت بازرگانی لازم است.

هنگامی که کار واردات ماشین در گمرک تمام شد و ترخیص انجام گرفت نوبت به شماره‌گذاری ماشین می رسد. برای شماره‌گذاری ماشین لازم است تا هزینه درخواستی را به بانک واریز کرد و شماره شاسی و نوع ماشین و مشخصات أن را که بر روی پروانه سبز و برگ سبز گمرک ثبت کرد و منتظر تایید آن شد. بعد از آن به مراکز شماره‌گذاری مراجعه و خودرو پلاک خواهد شد. در این مرحله فرد باید پروانه سبز گمرکی، اصل کارتکس، بیمه شخص ثالث و مدارک شناسایی هویتی فرد، اساسنامه شرکت و روزنامه رسمی وکالتنامه ارائه شود.


تعرفه گمرکی ماشین های وارداتی چیست؟

در واردات ماشین از کشورهای دیگر بایستی هزینه‌ای برای امور گمرکی در نظر گرفته شود که به حساب بانک واریز شود. با در نظر گرفتن این قیمت، تفاوت قیمت خودرو در داخل و خارج از کشور مشخص می‌شود. همه ی موارد بالا دلیل تفاوت زیاد قیمت ماشین‌های وارداتی با قیمت جهانی است که باعث میشود روز به روز هزینه ها افزایش پیدا کند.

به همین دلیل است که واردات ماشین با قیمت جهانی تفاوت زیادی دارد. بنابراین این مواردی باعث شده تا واردات ماشین در دراز مدت بیشتر شده و ارزش خود را حفظ کند و به عنوان یک کالای سرمایه‌ای محسوب شود.

واردات ماشین پروسه ی خاصی دارد که این پروسه بایستی شرایط و مقررات گمرکی هر کشور صورت گیرد . تاجرانی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند لازم است تا از قوانین مربوط به تجارت و واردات ماشین تسلط داشته باشند.

اگر در صورتی که بازرگانان ، خود تسلطی به این کار نداشته و یا وقت و زمان این کار را ندارند بهتر است از شرکت هایی معتبر مانند شرکت تجارت هنر کاسپین کمک بگیرند و راحتر و مطمئن تر واردات ماشین را به انجام رسانند.


ثبت شرکت واردات خودرو

امروزه با تصویب مقررات جدید در مجلس ،شرایط برای واردات ماشین از کشور های دیگر پس از چندین سال آزاد شده است و شرکت ها و کسب و کارهای مختلف و تجار می توانند به آسانی با مطالعه کامل شرایط واردات ماشین ، با گرفتن کارت بازرگانی معتبر برای واردات خودروهای مختلف اقدام کنند.

برای انجام واردات ماشین، مراحل و مقررات مخصوصی در نظر گرفته شده است که مهمترین و اولین کار گرفتن کارت بازرگانی و ثبت شرکت بازرگانی است.

شرکت تجارت هنر کاسپین تمامی مراحل لازم برای واردات ماشین را انجام میدهد و بازرگانان لازم نیست خود با این کار ها در گیر شوند بلکه با اطمینان کردن به این شرکت و صرف هزینه ای کم میتوانند وارداتی مطمئن و بدون ایراد داشته باشند .