مطالب مرتبط با واردات کالا

لیست کالا های وارداتی

نویسنده : تجارت هنر کاسپین 1401/09/09 5 دقیقه
  مطالب مرتبط با واردات کالا

مهمترین نکته که باید به آن توجه کرد این است که محصولات وارد شده ضرورت دارد تا مورد تأیید گمرک قرار گیرد. محصولات زیاد و گوناگونی وارد کشور میشوند بنابراین لیست آنها بسیار طولانی است. در این مقاله به برخی از محصولات شناخته شده وارداتی اشاره خواهیم کرد.

لیست کالاهای وارداتی

موضوعی که میخواهیم به تفسیر آن بپردازیم این است که چه کالاهایی جزء لیست کالاهای وارداتی هستند و وارد کشور ایران میشوند.

این کالاها به چه دلیلی وارد کشور میشوند. از کدام کشورها کالا توسط تاجران وارد کشور میشوند؟ پس در این مقاله با ما همراه باشید زیرا میخواهیم لیست کالاهای وارداتی را بررسی کنیم و بررسی کنیم که از کدام کشورها کالا وارد ایران میشود.


واردات کالا چیست؟

همانطور که قبلا هم گفتیم واردات کالا به این معنا است که بعضی کالاها به علت های گوناگون در کشور تولید نمیشوند و یا به سبب کمبود آن کالا در کشور و برای تأمین احتاجات جامعه از کشورهای دیگری خریداری شده و وارد کشور ایران میشوند.

شرکتهای وارد کننده کالا و تاجران لازم است تا با قوانین و مقررات واردات کالا، امور گمرکی، روش ترخیص و … آشنایی کاملی داشته باشند. کالاهای واسطه بیشترین حجم واردات را به خود اختصاص داده اند. پس از آن کالاهای مصرفی در رده دوم واردات قرار دارند. کالاهای سرمایه ای آخرین ردیف کالاهای وارداتی را به خود اختصاص داده اند.

مهمترین نکته که باید به آن توجه کرد این است که محصولات وارد شده ضرورت دارد تا مورد تأیید گمرک قرار گیرد. محصولات زیاد و گوناگونی وارد کشور میشوند بنابراین لیست آنها بسیار طولانی است. در این مقاله به برخی از محصولات شناخته شده وارداتی اشاره خواهیم کرد.

شرکت تجارت هنر کاسپین به عنوان یکی از شرکت های معتبر در کشور است که تاجران میتوانند هنگام انجام واردات کالا از این شرکت کمک بگیرند تا بتوانند با اطمینان این کار را انجام دهند.

از جمله کالا های وارداتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

واردات مواد غذایی:

از کالا های وارداتی ،که حساسیتهای زیادی داردواردات مواد غذایی است . چون مواد غذایی در سلامت افراد اهمیت زیادی دارد بنابراین بایستی قوانین خاصی را برای وارد کردن این نوع کالا رعایت کرد. اولین مورد در این نوع واردات گرفتن مجوز برای وارد کردن آن است.

دارو و مکملهای غذایی نیز جزء این دسته از واردات هستند. واردات مواد غذایی از کشورهای دیگر برای تاجران دارای سود زیادی است.

پس تاجران لازم است تا برای بدست آوردن این سود تلاش زیادی برای وارد کردن آنها کنند و برای رسیدن به این هدف بایستی از قوانین و مراحل وارد کردن آن اطلاعات کاملی بدست آورند. واردات مواد غذایی شامل برنج، ذرت دامی، گوشت منجمد و … میباشند.

واردات موبایل:

امروزه واردات گوشی موبایل در حجم بالایی انجام میشود. به دلیل استفاده زیاد از این تکنولوژی تقاضا هم برای خرید زیاد است. لپ تاپ و دیگر لوازم اکترونیکی نیز در این دسته قرار دارند و واردات آنها برای وارد کنندگان سود زیادی دارد. وارد کردن این محصولات از کشور چین برای وارد کننده به قیمت پایینی تمام میشود بنابراین با فروش آنها سود زیادی به دست می آورند.

واردات لوازم آرایشی و بهداشتی:

محصولات آرایشی و بهداشتی از دیگر محصولاتی هستند که به اندازه زیادی وارد کشور میشود. زیرا این محصولات نیز در کشور دارای متقاضیان زیادی است. با وارد کردن این محصولات و فروش آنها سود زیادی بدست می آید. از طرف دیگر برای تولید لوازم بهداشتی برخی مواد اولیه لازم است که باید از کشورهای دیگری وارد شود که این موارد هم دارای سود زیادی است.

واردات خودرو:

از دیگر محصولات وارداتی کشور ،واردات خودرو است که سود زیادی دارد. قطعات یدکی خودرو هم از واردات محسوب میشود. این محصولات نسبت به تقاضای زیاد به صورت مستمر به کشور وارد میشوند که دارای سود بالایی است. واردات خودرو نیز مانند دیگر محصولات وارداتی دارای شرایط و مقررات مخصوصی است که بایستی واردکننده آنها را رعایت کند.

لیست کشورهای دارای کالاهای وارداتی:

تاجران در ایران از کشورهای امارات، هند، چین، کره جنوبی و ترکیه محصولاتی را به کشور وارد میکنند. همچنین کشورهای دیگری مانند کانادا، دبی، گرجستان، ارمنستان، پاکستان و آلمان نیز محصولات خود را به کشور ایران وارد میکنند. در بین محصولات وارداتی، کالاهای واسطه بیشترین حجم را دارند که در بین کشورهای گفته شده، کشور هند در سال گذشته بیشترین حجم صادرات را به کشور ایران داشته است.

ولی بیشترین سود از واردات کالا از کشورهایی است که در نزدیکی ایران هستند زیرا هزینه هایی که برای این کار پرداخته میشود کم است.


واردات از کشور های دیگر

بیشترین وارداتی که به کشور ایران انجام میشود از کشور های زیر است که عبارتند از:


واردات از ترکیه:

کشور ترکیه از جمله کشور هایی است که تاجران ایرانی واردات از این کشور را از دیرباز به شکل مستمر انجام میدهند. اکثر محصولاتی که از ترکیه وارد میشوند خیلی زود و با سود زیاد به فروش میرسد. واردات انواع لباس از این کشور در به اندازه ی زیاد انجام میشود.

از دیگر واردات کالایی که از ترکیه به ایرا صورت میگیرد میتوان به لوازم الکتریکی، لوازم خانگی، مواد اولیه نساجی و پلاستیکی و انواع چراغ و وسایل روشنایی اشاره کرد که سود خوبی برای واردکننده دارد.


واردات از امارات:

به دلیل نزدیکی امارات به ایران تاجران زیادی خواستار وارد کردن محصولات این کشور هستند زیرا واردات از این کشور راحت است و از سوی دیگر به وارکنندگان ایرانی تسهیلات خاصی ارائه میدهد. ولی به خاطر اینکه در این کشور محصولات غیر اورجینال زیادی وجود دارد بایستی هنگام خرید محصولات دقت کافی داشت تا کالاهای تقلبی را وارد کشور نشود.


واردات کالا از چین:

امروزه واردات کالا از چین خیلی اهمیت دارد. بعد از انتخاب کالای مورد نظر، فروشنده آن را پیدا میکنیم. در مرحله ی اول هم نمونه ای از جنس وارداتی را مشاهده میکنیم تا کیفیت آن را بررسی کنیم و از استاندارد بودن آن مطمئن شویم. تاجران در واردات از این کشور باید از تعرفه های گمرکی و شرایط واردات نوع جنس نیز اطلاعات کاملی داشته باشند.


واردات کالا از کانادا:

واردات کالا از کانادا شامل محصولات لوکس هستند که بعضی از آنها در داخل کشور هم تولید میشوند. بعضی از این محصولات مربوط به بخشهای کشاورزی و صنعت هم است. برای وارد کردن محصولات از این کشور باید شرایط اقتصادی و اجتماعی نیز سنجیده شود و سود حاصل از محصولات وارداتی هم بررسی شود.


واردات کالا از گرجستان:

از کشور گرجستان به ایران واردات کالا انجام میشود که بیشترین آن میتوان به گوشت اشاره کرد. ایران از کشور گرجستان محصولات زیاد دیگری هم را وارد میکند از جمله گردو تازه خشک شده، چوب راش، تراکتور، تراش فلزات، آهن و ماشین آلات. واردات محصولات از گرجستان به اندازه ی زیادی انجام میشود که علاوه بر کالاهای ذکرشده شامل کالاهای متعدد دیگری هم هست.


مبحث واردات کالا، مبحث بسیار گسترده ای است. بنابراین در یک یا دو مقاله نمیتوان تمام اصول آن را آموزش داد. حالا که با لیست کالاهای وارداتی به ایران آشنا شدید، بهتر است بدانید که برای انجام امور مختلف وارداتی خود به کمک افراد با تجربه در این زمینه نیاز دارید و شرکت تجارت هنر کاسپین بهترین انتخاب برای شماست.

. شما می‌توانید در انجام امور مختلفی در واردات کالا از کشور های مختلف و رسیدن به سود بیشتر از این شرکت کمک بگیرید که با داشتن کارشناسان مجرب در این زمینه شما را یاری میکنند.