واردات کالا از کشور ها

واردات کالا از آمریکا

نویسنده : 1401/09/09 3 دقیقه
  واردات کالا از کشور ها

واردات مستقیم کالا از آمریکا و تجارت دو کشور شایدرقم توجهی در مقایسه با تجارت بین المللی نباشد و جز خطوط فعال وارداتی ما محسوب نگردد،اما بطور غیر مستقیم این فعالیت صورت می گیرد.

واردات کالا از کشورهای دیگر فعالیتی تجاری ،به منظور تامین نیاز های جوامع می باشد. عدم تولید برخی کالاها به دلیل نبود امکانات کافی یا برآورد هزینه های سنگین تولید، موجب گشته ،تا جوامع با واردات کالا ،نیاز های مورد نظر خود را تامین کنند.

این امر نیازمند سیاست گذاری مناسب دولتمردان و تدوین قوانین لازم، برای واردات می باشد تا به بازرگانان و تجار در پیشبرد فرایند واردات کالا کمک کنند. تجار و بازرگانان نیز با شناخت این قوانین به تجارت بین‌المللی پرداخت و نقش بسزایی در تامین نیازهای جامعه ایفا می کنند.

واردات کالا از آمریکا

وجود تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا، موجب گشته است تا تجارت بین‌المللی با برخی از کشورهابا مشکلاتی روبرو باشد. یکی از این کشورها، آمریکا می باشد.

واردات مستقیم کالا از آمریکا و تجارت دو کشور شایدرقم توجهی در مقایسه با تجارت بین المللی نباشد و جز خطوط فعال وارداتی ما محسوب نگردد،اما بطور غیر مستقیم این فعالیت صورت می گیرد.


بررسی ابعاد مختلف واردات کالا از آمریکا

روابط تجاری کمرنگ ایران و آمریکا موجب گشته است ایران به صورت مستقیم،امکان واردات بسیاری از کالاها را نداشته باشد، زیرا هیچ کشتی حاوی محموله بارگیری شده در آمریکا ،مستقیم وارد گمرک ایران نمی شود.

ابتدا باید از طریق خطوط کانتینری موجود در کشورهای اروپایی جابجایی صورت گیرد و سپس وارد گمرک ایران گردد. در این میان کشورهای اروپایی قویترین واسطه در تجارت بین دو کشور می باشند.

همچنین برای صادرات کالا از ایران به آمریکا این محصولات توسط تجار اروپایی خریداری شده،و با برند اروپایی،به بازار آمریکا وارد می شوند. قیمت تمام شده زیاد کالا به دلیل ارزش کم پول واحد پول ملی، همچنین مسافت زیاد بین دو کشور و هزینه زیاد حمل و نقل محموله، موجب گشته است واردات کالا از آمریکا ،حتی در حالت نرمال و عادی روابط دو کشور نیز ،با مشکلات زیادی روبرو باشد و تجارتی پر ریسک محسوب گردد.

واردات کالا از آمریکا شامل چه مواردی می گردد

براساس آمار اتاق بازرگانی ایران،بیشترین واردات کالا از آمریکا شامل

  • دارو
  • تجهیزات پزشکی
  • تجهیزات آزمابشگاهی
  • مکمل های غذایی
  • محصولاتی با تعرفه خمیر چوب
  • مصنوعات از مواد پلاستیکی برای مصارف پزشکی
  • شیره ها و عصاره های نباتی

واردات دارو از آمریکا

ورود دارو از خارج از کشور توسط بخشهای خصوصی یا دولتی انجام می گیرد و برای ترخیص کالا مستلزم داشتن مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و درمان و رای کمسیون قانونی اداره کل نظارت بر امور دارو می باشد.

از مهمترین تجارت مستقیم ایران و آمریکا میتوان به واردات دارو اشاره کرد‌.از شرایط واردات دارو به کشور این مورد می باشدکه، دارو مشابه داخلی نداشته باشد،

ر هنگام خرید کالا توجه به نکات زیر ضرورت دارد ارزیابی فروش داخلی کالا، قبل از خرید خرید کالاهایی با برند شناخته شده و از نمایندگی های معتبر تا کالا از گارانتی برخوردار باشد.

وبرخی داروها و مکمل های دارویی،داروهای هورمونی و غیره را شامل می گردد. شرکت تجارت هنر کاسپین در کنار شماست و شما را در امر تجارت بین الملی همراهی می کند.